כשאצא לפנסיה הסוכן שלי יהיה עשיר

כשאצא לפנסיה הסוכן שלי יהיה עשיר...

נפגשתי עם סוכנת הפנסיה שלי. באתי בגישה בריאה של רצון אמיתי להבין קצת יותר בתחום, שהרי כל התקשורת יוצאת בצעקה פה אחד שישראלים לא מבינים מספיק בחיסכון הכי חשוב בחייהם. אתר וובי נתנו לאחרונה את האפשרות לסרוק אלו תכניות יש לי בנוסף לאתר משרד האוצר - שפחות השקיעו בחוויית משתמש, אבל אני מניח שהנתונים שם מדויקים יותר. אלו גילו לי שיש לי קרנות שבכלל שכחתי מהן, מעבודות ב2007 בערך - הרי מי דיבר על זה אז? ומי התעסק בזה אז?


נפגשתי עם הסוכנת שלי, בחורה נחמדה מאד, היא שאלה מה הייתי רוצה שהיא תספר לי. רציתי שתסביר לי בפשטות מה היתרונות של התוכניות שיש לי והאם יש יתרונות בלשנות/לאחד/לפזר את התוכניות שיש לי - בעצם שתתן לי את המידע שאני זקוק לו על מנת לקבל החלטה מושכלת.

מסתבר שתוכניות ישנות של ביטוח מנהלים מחזיקות מה שנקרא מקדם מובטח, כלומר בעת פתיחת התוכנית קיימת השערה של תוחלת החיים והקצבה החודשית העתידית היא בעצם הסכום בקרן לחלק לחודשי החיים הנותרים בעת פתיחת הקרן. נהדר! הייתי רוצה לשנות את כל התכניות שלי לתוכנית עם המקדם הנמוך ביותר (כלומר התכנית בה הקצבה החודשית תהיה הגבוהה ביותר) - אבל אי אפשר, כי הקרן הזו לא היתה פעילה מספר שנים ואף אחד לא יתן לי להפעיל אותה מחדש.

טוב, נעבור ליתרונות של התוכניות האחרות, דמי ניהול, תשואה (רווח). היא אמרה שאפשר לראות את כל המידע באתרים השונים ואכן המידע קיים בצורה די מסודרת. כל העניין העלה את השאלה של מה הצורך שלי בתווך הזה בעצם אם כל המידע קיים, זמין ונגיש? ביקשתי לשחרר קרן פנסיה אחת בידיעה שלא יתנו לי להפקיד אליה מחדש ובעצם היא עומדת שם, מוכנה להפסיד אבל לא באמת יכולה לצמוח. מילאנו את הטפסים ויצאנו לדרך. "תוך 30 ימי עסקים תקבל את הכסף פחות המס שצריך לשלם" היא אמרה לי. "כמה כסף? כמה מס?" שאלתי והיא לא ידעה להגיד לי מיידית, "אבל אתה יכול לבדוק באינטרנט" - מזל שיש אינטרנט.

אחרי חודש קיבלתי מכתב שאומר שצילום תעודת הזהות שלי לא תקין - מתחילים לספור 30 ימי עסקים רק כשכל המסמכים תקינים. בשלב הזה ביקשתי מסמך שמפרט את כל שירותי הסוכן, כמה שילמתי על שירותיו במהלך השנים ומה קיבלתי בעבור השירותים שלו - הסברתי שאני רוצה להבין את הערך של סוכן פנסיה וענו לי בצורה יפה שאני אלך להז*** עם האיומים שלי. לשאול כדי להבין מה מישהו עושה עם הכסף שלי מוגדר כאיום…


אוסף המושגים שמשתמשים בהם נועד לבלבל את האדם מהרחוב, ואני כמו ילד קטן מתעקש להבין מה זה כל דבר. יום עסקים לדוג' - מישהו יודע מה זה? לכולנו יש הבנה כללית שזה בעצם יום עבודה, אבל זה לא נכון. בנק ישראל מגדיר יום עסקים כיום פעילות בנקאית. כלומר יום שהם יכולים להפסיד/להרוויח כסף בקרן הפנסיה שלי הוא יום עסקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה