הרגלים לעושר כלכלי

אני מלווה מספר משפחות כיועץ כלכלי ומצד שני רוב החברים שלי, כלומר המשפחות שעימם אני מבלה את זמני הפנוי במצב כלכלי טוב משלי. כאחד שלא מפחד לדבר על כסף תחקרתי את החברים ועם הזמן התחלתי למצוא דפוסים שיכולים להוביל לעושר:


הכי חשוב - לחסוך

כשאני ניגש לייעץ למשפחה אני מסביר את הבסיס: חשוב לבזבז פחות ממה שאתם מכניסים ואת השאר לחסוך - לא צריך להיות גאון בשביל זה. בגרסה המתקדמת של זה החשיבה היא שההוצאה הראשונה במעלה היא בעצם החסכון ואז בעצם הנוסחה היא לבזבז פחות ממה שנשאר מההכנסות אחרי שחסכתם.

לחיות פשוט!

לקנות כדי לחיות ולא לחיות כדי לקנות. 
אנשים מצליחים כלכלית בדרך כלל קונים בשוק ונהנים לבשל בבית ולהתלהב מהטריות של המצרכים בשוק. הם לא קונים דברים שהם לא משתמשים בהם והדברים שהם משתמשים בהם מחזיקים לאורך זמן. אין להם אף מצרך שאינו בשימוש תמידי כחלק מהחיים שלהם.
יש תופעה ישראלית של קניות בחו״ל - גם אני נהנה לעשות קניות בחו״ל, במיוחד עקב יוקר המחיה בארץ. אבל אני לא מחפש קניונים בחו״ל ובדרך כלל גם בחו״ל אני יודע מה אני רוצה לקנות עוד לפני הטיסה.

לא לראות טלויזיה

באופן כמעט גורף אפשר לאמר שאנשים מצליחים כלכלית פשוט לא רואים טלויזיה. לא חדשות, לא ריאליטי, לא סדרות ולא פרסומות.

לקום מוקדם

האמת שלא הייתי בטוח לגבי זה ובכלל קישרתי את זה לבריאות (שזו הנקודה הבאה) ולא לעושר, אבל אחרי שחיפשתי בגוגל מסתבר שיש גיבוי מדעי (הלינק מסכם את המאמר שניתן לרכוש) לעניין: אנשים שקמים מוקדם יותר מצליחים יותר בקריירה ולכן מצליחים כלכלית יותר בממוצע.

לדעת את עצמך

אנשים מצליחים כלכלית מודעים לעצמם, למה הם אוהבים ומה הם לא אוהבים, מה החוזקות ומה החולשות שלהם - הם מדברים על כך בחופשיות ומחפשים לדייק את המודעות הזו באופן תמידי (אני קורא לזה עירנות עצמית).

יש לא מעט פוסטים שמדברים על זה באנגלית אבל לא מצאתי משהו בנוסח ישראלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה